közreműködő zenészekkel
közreműködő zenészekkel
attól függően, hogy ki a közreműködő zenész.
Virágh András és Gion Zsuzsanna
Közreműködnek:
Orgona
Virágh András
Mezzoszoprán
Gion Zsuzsanna
Műsor:
T. ALBINONI: Adagio
J. S. BACH: „Bist du bei mir” Ária
J. S. BACH: Esz-dúr „Szentháromság” fúga
G. PUCCINI: Salve regina
C. FRANCK: Piéce heroique
CH. GOUNOD: Ave Maria
J. S. BACH: d-moll toccata
J. S. Bach: Esz-dúr „Szentháromság” fúga BWV. 552
Bach orgonaművészetének egyik csúcspontja az Esz-dúr fúga. A zenetudomány Szentháromság-fúgának aposztrofálja, mert a darab három különálló fúga kompozíciója az Atya-Fiú-Szentlélek hármas egységét jeleníti meg. Az első fúga a teremtő Atya fenséges nyugalmát idézi. A második téma gyors ritmusú zenei anyaga a Fiú fiatal, friss energiáit szabadítja fel, ezt követi a Szentlélek fúga. Önálló fúgatémája a Szentlélek tüzes nyelveinek lobogását vizionáltatja a hallgatóval, kidolgozása során folyamatosan megszólaltatja az előző két téma témáit is. Az érzelmileg végletekig felfokozott hármasfúga csúcspontján szólal meg az Atya személyét megjelenítő fúgatéma, amelynek apoteózisa koronázza és zárja ezt a különleges alkotást.
Virágh András és Szakács Ildikó
Közreműködnek:
Orgona
Virágh András
Szoprán
Szakács Ildikó
Műsor:
T. ALBINONI: Adagio
J. S. BACH: “Ich folge dir” Ária a János-passióból
J. S. BACH: h-moll fúga
G. BIZET: Agnus Dei
J. S. BACH: Air
LISZT FERENC: Choral
CH. GOUNOD: Ave Maria
J. S. BACH: d-moll toccata és fúga
J. S. Bach: d-moll toccata és fúga BWV. 565
A világ legnépszerűbb orgonaművét mindenki ismeri, keletkezését azonban rejtélyek övezik…
A legtöbb bizonyíték szerint az 1700-as évek elején íródott, azonban a mű kiteljesedett felépítése arra enged következtetni, hogy Bach élete végén alkotta, sőt egyesek szerint eredetileg nem is orgonára, hanem hegedűre írta.
Az első nyomtatott megjelenés közel 100 évet váratott magára, amikor is a nagy Bach rajongó, Felix Mendelssohn-Bartholdy kiadatta és folyamatosan játszotta a művet. Azóta számtalan átirat és feldolgozás született szerte a világon, a méltán nagy népszerűségnek örvendő d-moll toccata és fúgát filmekben is hallhatjuk, főleg a horrorfilmek és thrillerek kedvelt témája.
Virágh András és Koloss Krisztina
Közreműködnek:
Orgona
Virágh András
Cselló
Koloss Krisztina
Műsor:
J. S. BACH: d-moll toccata és fúga
J. S. BACH: Air
LISZT FERENC: Hosannah
W. A. MOZART: Ave verum
T. ALBINONI: Adagio
RACHMANINOFF: Vocalise
CHARPENTIER: Te Deum
CH. GOUNOD: Ave Maria
CH-M. WIDOR: Toccata az 5. Orgonaszimfóniából
Ch. Gounod: Ave Maria – két korszak találkozása
Ki ne ismerné fel az első hangoktól Gounod Ave Maria-ját? Az eredetileg énekhangra és kíséretre komponált darab számtalan feldolgozásban lett világhírű és komolyzenei sláger, születésének körülményei viszonylag kevéssé ismertek. Két korszak és két nagy zeneszerző ihletett találkozásának gyümölcse, a barokk J. S. Bach C-dúr prelúdiumának lágyan ringatózó futamaira álmodta a romantikus operaszerző Ch. Gounod az Ave Maria dallamát. A közös alkotás látnoki műve kortalan és időtlen, mint az emberiség Szűz Mária előtti hódolata.
Virágn András és Borsódy László
Közreműködnek:
Orgona
Virágh András
Trombita
Borsódy László
Műsor:
CHARPENTIER: Te Deum
T. ALBINONI: Adagio
H. PURCELL: Trumpet voluntary
LISZT FERENC: Ave Maria
J. S. BACH: Esz-dúr prelúdium
G. F. HÄNDEL: Vízi zene – részletek
J. S. BACH: d-moll toccata és fúga
G. F. Händel: Vízi zene
Amikor I. György brit uralkodó ünnepséget rendezett a Temzén, Händelt kérte fel az ünnepi zene komponálására. 50 zenész játszott a hajóúton, a királynak annyira tetszett az előadás, hogy még háromszor elő kellett adni a kedvéért. A barokk zenekar összes hangszere megszólalt a műben, kivéve a csembaló, mert azt nehéz lett volna felvinni a hajóra.
Koncertjeinken trombita és orgona átiratban hallható ez az ismert alkotás.
Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industry's standard dummy text ever since the 1500s, when an unknown printer took a galley of type and scrambled it to make a type specimen book.